המוצרים שלנו
  • Product image

    וירוסיד

    מתאים לחיטוי מבנים להחזקת בעלי-חיים (לולים, רפתות, מדגה, דירים, מחסנים), מדגרות, ציוד בתעשיית בעלי ה
    להזמנה
  • Product image

    ביו סייף

    תכשיר ניקוי אלקליני מרוכז אך רך ובעל אפקט הקצפה חזק אידיאלי לניקוי משק החי, מבנים, ציוד, מדגרות, טרק
    להזמנה
  • Product image

    אקווה קלין

    תמיסת מי חמצן משולבים ביוני כסף המקנה כושר חיטוי מוגבר נגד חיידקים, פטריות ונגיפים בעלת כושר הסרת אב
    להזמנה

חמישה דברים שאולי לא ידעת על HBS

מעקות חום ועד דלקות עטין, לרפתנים יש מספר אתגרים נפוצים הפוגעים ברווחיות לדאוג מהם מדי יום. לכן, בהתחשב בשיעור ההיארעות הנמוך שלה, ייתכן שהם לא יקדישו זמן רב לחשוב על תסמונת המעי המדמם (HBS) – עד שזה יפגע ברפת שלהם. ברגע שפרה מראה סימנים של HBS, זה בדרך כלל מאוחר מדי להציל אותה. למעשה, כמעט 80% מהפרות שנדבקות ב-HBS מתות מזה.
כדי לספק לרפתנים מידע על מחלה קטלנית זו, שני חוקרים מומחים לרפת החלב יחד עם חברת Phibro Animal Health Corporation, ד"ר ג'ים צ'פמן וד"ר סקוט בסקום, הובילו סמינר מקוון שכותרתו, "האתגרים בעלי פוטנציאל הנזק הכי גדולים לרפת – תסמונת המעי המדמם". הסמינר המקוון החינמי זמין להורדה באקדמיית פיברו.

חמישה דברים שאולי לא ידעת על HBS

1. הפרות הפוריות ביותר שלך נוטות להיפגע מ-HBS
תסמונת זו פוגעת ללא אזהרה ופוגעת לעתים קרובות בפרות חולבות יצרניות בתחילת התחלובה. "זה לא יוצא דופן שפרה שנפגעה מ-HBS מייצרת הרבה יותר מ-45 ק"ג חלב ליום, ואז למחרת לא מייצרת חלב בכלל", אומר ד"ר בסקום. "HBS קשור למוות פתאומי מסיבה טובה. רפתנים עשויים לראות פרה בריאה יום אחד, ואז למצוא אותה מתה ברפת למחרת."

2. מדענים עשו צעדים גדולים בהבנת HBS
במשך שנים, חוקרים חשדו כי Clostridium perfringens סוג A הוא הגורם הסיבתי של HBS. "זנים מסוג A הם אוכלוסייה נורמלית של מערכת העיכול ונפוצים בסביבה. זה נכון שרעלנים הנגרמים על ידי זנים מסוג A יכולים ליצור גירוי של רירית מערכת העיכול (דלקת מעיים) עם דימום לתוך חלל המעי הדק היוצר תסמינים דומים לאלה שנצפו במקרים של HBS", קובע ד"ר צ'פמן. "עם זאת, רוב החוקרים מאמינים כעת כי Aspergillus fumigatus (AF), עובש פתוגני ופולשני, הוא סביר יותר כגורם העיקרי ל-HBS."

3. ככל שהפרה ברמת עקה גבוהה יותר, כך היא רגישה יותר ל-HBS
כמו רוב העובשים, AF נמצא בסביבה ומייצר רעלים המדכאים את תפקוד מערכת החיסון. פרה בריאה שאינה סובלת מעקה נוטה לעמידות וחסינות טובים יותר בנוכחות AF; עם זאת, עקה ודיכוי חיסוני הם גורמים עיקריים וראשוניים לחלות ב-AF. HBS נוצר לעתים קרובות על ידי גורם עקה או על ידי עקה בשילוב עם עיכול של העובש. המלטה היא גורם עקה בלתי נמנע, שעשוי להסביר מדוע פרות בעלות יצרנות גבוהה בתחילת התחלובה הן לרוב אלו המושפעות מ-HBS.

4. HBS נגרם על ידי מיקוסיס, שאינו זהה למיקוטוקסיקוזיס.
מי שעובד עם מעלי גירה מכיר יותר מדי טוב את הבעיות שהרעלנים המיקוטוקסינים עלולים לגרום. מיקוטוקסינים מיוצרים על ידי עובש שגדל בגרעינים או במספוא ונצרך על ידי בעל החיים. ככל שהעובש גדל, הוא מייצר תרכובות רעילות הגורמות למיקוטוקסיקוזיס. לעומת זאת, מיקוסיס הוא זיהום פטרייתי שבו הפטרייה גדלה על רקמה או ברקמה.

5. ישנן פעולות שרפתנים יכולים לנקוט כדי להפחית את הסבירות ש-HBS יפגע בעדרים שלהם.
מזון מעופש ודיכוי חיסוני הם שני הגורמים העיקריים ל- HBS. למרבה המזל, לרפתנים יש שליטה מסוימת על שניהם. "כמו רוב העובשים, AF גדל כאשר הוא נחשף לאוויר והוא נפוץ ביותר בתחמיצים, במיוחד כאלו שהוכנו ברמה נמוכה יותר", מזהיר ד"ר בסקום. ולמרות שאי אפשר לחסל את כל גורמי העקה, רפתנים יכולים לחזק את המערכת החיסונית של העדר שלהם באמצעות מוצרים תזונתיים ייחודיים ופונקציונליים כמו OmniGen® המספקים תמיכה חיסונית לפרות שעוזרת להן להגיב טוב יותר לעובש ברגע שהוא פולש לגופן".

לצפייה בוובינר של ד"ר צ'פמן וד"ר בסקום הכנסו לפיברו אקדמי:

https://academy.pahc.com/catalog/info/id:447.

References:

1USDA, 2014. Dairy 2014 Health and Management Practices on U.S. Dairy Operations. NAHMS-2014.
OG110622GLB-R0122 ©2022 Phibro Animal Health Corporation. Phibro, Phibro logo design, Healthy Animals, Healthy Food, Healthy World, and OmniGen
are trademarks owned by or licensed to Phibro Animal Health Corporation or its affiliates.

כתבות נוספות

חמישה דברים שאולי לא ידעת על HBS

מעקות חום ועד דלקות עטין, לרפתנים יש מספר אתגרים נפוצים הפוגעים ברווחיות לדאוג מהם מדי יום. לכן, בהתחשב בשיעור ההיארעות הנמוך שלה,

סל הזמנה

0

אין מוצרים בסל הקניות.

ENTER לחיפוש או ESC לסגירה
מחשבון גדילה וצריכת מים
הערות
דילוג לתוכן